maandag 15 september 2008

airborne!

jaa het is zover, eindelijk de lucht in. Wauw, what a feeling! Het was echt heel mooi. Ik mocht alles zelf doen (welliswaar met wat hulp, maar ik deed toch ook wle wat zelf) zoals communicatie, opstijgen, airwork (bochten, stijgen, dalen) en het landen. 

De dag begon vroeg, om kwart over 2 ging de wekker, je wilt natuurlijk niet te laat komen op je eerste vlucht nietwaar? Om 3 uur waren we dan op het vliegveld om alle voorbereidingen te doen, zoals de weatherbriefing (kijken of er geen significant weer is om rekening mee te houden). De mass & balance (wie weegt wat en waar zit wie en wat, gewicht maal arm is moment en dat soort berekeningen). En dan de preflight check. Je doet dan een walkaround om te kijken of alles wel in orde is en zoals het hoort enzo. Om 6 uur stond ik ingeroosterd om op te stijgen, maar dat werd wat later omdat de instructeur nog van alles moest uitleggen enzo. Dus met enige vertraging werd om 6:35 lokale tijd het amerikaanse luchtruim opgezocht. Heel mooi om alles zo van bovenaf te zien. 

Al met al was ik pas rond 12 uur terug in mijn appartement, dan ben je toch al zo'n 9 en een half uur op de been geweest, dus tijd voor een middagdutje. Na wakkerworden was het weer tijd om even te zwemmen en voor te bereiden voor de volgende vlucht, die is namelijk morgen alweer om half 11 lokale tijd, met aardig wat turbulentie, dus dat wordt nog leuk.

nou ik ga maar eens slapen want morgen gaat de wekker weer vroeg!

groeten uit sunny arizona!

5 opmerkingen:

Jacqueline zei

Nou geweldig Maarten. Het lijkt me ook heerlijk om alles zo van boven te zien.Oook in een auto heb je voorin het beste uitzicht...

Anoniem zei

Heyy maart!!
Wat superr vet! Kben blij dat alles goed is gegaan en dat je weer heelhuids op de grond bent aangkomen.. you never know! Naja, eigenlijk wel want ik had ook nix anders van je verwacht!
Nu ik dit aan het typen ben zit ik me te realiseren dat bij jou de wekker weer bijna gaat..Zijn niet echt maarten tijden he?maja je moet er wat voor over hebben..
Nou ik ga maar eens eventjes van mijn vrije dag genieten..
Dikke kuss van je zuss!

Anoniem zei

Love is in the air....
Super Maart om dat voor het eerst mee te maken.
Hoe was de landing, want daaraan herken ik vaak ook een goede piloot.
Hope to see you next flight with Maarten airlines!
Liefs,
Liy

Anoniem zei

Sibon jongen,

"This is your cousin speaking"

Is hij toch de lucht in geweest, lijkt me echt fantastisch, op die hoogte alles bekijken, want je hoeft immers niet op de weg te letten he, met het hele luchtruim voor je.

Alleen dat vroeg opstaan zal je niet als muziek in de oren geklonken hebben, is niet echt iets voor jou he, haha.

Nu ik hier toch typ wil ik ook nog even op je auto reageren, mooie bak heb je je aangeschaft, maar ik had ook niet anders van je verwacht..

Is wel vervelend voor je trouwens, die alcohollimiet van 21 jaar.. elke keer dat ik hier een pint opentrek zal ik aan je denken. Hoewel ik denk dat je ondanks die hoge minimumleeftijd toch niet geheel alcoholvrij zal blijven..

Ik ga nu PSV-Atlético checken, wat natuurlijk zal uitmonden in een 0-2 victorie voor de ploeg uit Madrid,

laterie,
Miko

Anoniem zei

ja miko, nu ik er niet ben moet jij twee keer zoveel drinken he ;)