woensdag 17 september 2008

een kleine update

nou hier komt dat een kleine update, inmiddels is de derde vlucht geschied en het bevalt nog steeds goed, je voelt je als een jonge god daar in de lucht. Vandaag zijn we voor het eerst naar een ander vliegveld gevlogen, Casa Grande Municipal airport, het is maar een klein vliegveld zonder toren, dus je moet zelf de hele tijd zeggen waar je zit, zodat men niet tegen je aanvliegt (hoop je dan). Nadat mn crewmate van falcon field naar casa grande gevlogen had, hadden we even pauze, dus konden we even naar de wc, een donut eten voor 50 cent, jaa alles kost hier geld... Daarna was de beurt voor mij en na opgestegen te hebben, maakten we eerst een circuitje (een soort rondje om de baan, google maar traffic pattern, waarschijnlijk krijg je dan een idee) en daarna een touch and go gemaakt, dat is dus dat je landt en dan weer het gas erop gooit en weer gaat. Daarna zijn we even doorgevlogen en wat airwork gedaan, zoals stalls, dat is dat je zo langzaam gaat vliegen dat je letterlijk uit de lucht valt (zoek maar op youtube en je krijgt een idee), slow flight (naam zegt het al), steep turn (spreekt ook voor zich..). 

Nou na een mooie vlucht was het tijd om terug te keren naar huis, naar falcon field dus. Even met de toren praten en die kist neerzetten, debriefen en dan mooi plons het zwembad in. Het leven is zwaar. Nou ik geloof dat we nu met een groep een all american burger naar binnen gaan werken... Tot volgende keer

Maarten

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je beschrijft je ervaringen erg leuk.
Ik moet steeds lachen en zie alles zo voor me.
Misschien een boek... :"Maarten,the flying Dutchman"?
Groetjes vanuit een licht-zonnig Geleen.

Anoniem zei

haha.. Jaaa wij hebben toch zo'n zwaar leven!
Elke dag als ik wakker word verbaas ik me er weer: Hoe houden we het toch vol!!;-)
Geniet er lekker van!
Dikke kuss

Anoniem zei

Hoe smaakte de autochtone burger? Bij zo'n gerecht vraag je je af welke burgers er nog meer genuttigd kunnen worden. Hier hebben we er in ieder geval ook nog wel een aantal die uitermate geschikt zijn voor dat doel, maar die liggen waarschijnlijk wel wat zwaar op de maag en dat is natuurlijk niet zo goed als je nog de lucht in moet...
An all dutch kiss dan maa.