donderdag 11 september 2008

laatste nacht motel

jaja het is zover, morgen staat de verhuizing naar de springs op het programma. Ik kom in principe in een huisje met 3 andere mensen uit onze pa-klas, dus twee klassen boven ons, die dus bijna klaar zijn. Ik sta dus nu ingedeeld in huisje 2012, maar dat zou nog kunnen veranderen, afhangende van het aanbod elders, maar als ik het morgen zeker weet zal ik wel een mailtje sturen ofzo met mn post adres (want dat heb ik dan). Vandaag heb ik ge chair-flight, dat wil zeggen dat je in een vliegtuigje gaat zitten en dan alles gaat voorbereiden en ''doen'', dus alle checklisten erbij en de knopjes afgaan, wat zit waar enzo, heel leerzaam en leuk. Verder heb ik met een oudere student even de pre-flight check gedaan, even kijken wat je nou allemaal voor zo'n  vlucht moet controleren om het toch een beetje veilig te laten verlopen enzo.

Nou staat er morgen om 6 uur!!! al een mandatory safety briefing op het programma, waar iedereen dus heen moet, heel leuk zo sóchtends vroeg, maar goed. Daarna gaan we met onze grote vriend pablo caride de mexicaan de pre flight check doen, ja dezelfde als vandaag, maar dan krijgen we het nu officieel geleert enzo... Daarna gooien we als een malle onze koffers in onze nieuwe kamers in de springs en dan staat op de planning dat we de eerste roadtrip gaan maken, naar san diego. Kunnen we onze mooie cadillac ook even uitlaten en die fuel economy even omhoog schroeven. Foto's van deze trip komen natuurlijk nog. we zijn van plan om met een groepje van 7 man daar de lokale bezienswaardigheden te bekijken, waaronder sea world en de beroemde san diego zoo, natuurlijk zal er ook geleerd moeten worden, sinds maandag misschien de eerste vliegdag is voor groep 7-4B... Natuurlijk moet dit met een korreltje zout genomen worden sinds altijd wel van alles beloofd wordt hier, maar niet veel gebeurt. Nou ik ga maar eens even inpakken en gaan slapen, sinds het toch wel vroeg wordt morgen....

adios

4 opmerkingen:

Jacqueline zei

Dus voortaan moet je zelf je bed opmaken, kamer opruimen, voor je ontbijt zorgen, poetsen, koken etc...enne misschien wordt het ook wel tijd voor het eerste wasje...Kortom heet echte 'vrije' leven kan beginnen.Geniet er maar van.

Anoniem zei

2012 lijkt me een geweldig kamernr.
Waar vlieg je dan al....???
Even serieus; het klinkt allemaal erg "american", maar ik denk dat je erg veel ervaringen opdoet "in the meantime". GENIET!!!
Je beschrijft alles erg goed, ik zie het zo allemaal gebeuren.
Dank dat wij dit mee mogen beleven.
Liefs van ons alledrie,
Lily

Anoniem zei

Dag Maarten,
Nu begint het echte leven. Ik sta al met mijn schoenen aan want wij vertrekken over 10 minuten richting Schiphol, dus nu maar even een korte reactie. Het is toch wel leuk dat je ons zo op de hoogte kunt houden van de gebeurtenissen. Dan lijkt de afstand ook niet zo groot. Ik heb het gevoel dat jij het naar je zin hebt en dat is een goed teken. Jullie hebben een mooie auto gekocht, kun je echt de blits mee maken (in Nederland dan).
Oh, Bart roept dat we moeten gaan. Nou, na de vakantie bloggen we wel verder. Het ga je goed.
Gerard en Bart

Jeannine zei

Ha Maarten,

Ik heb je hier vanochtend nog niet zien overvliegen (ha, ha, ha!). Nee, maar even serieus, lijkt me geweldig dat je vandaag met het echte werk gaat beginnen. Soort eerste rijles met instructeur ernaast maar jijzelf aan het stuur, zo stel ik me voor. Superspannend! Veel succes,

Jeannine