maandag 29 september 2008

MOE

nou, ik ben net klaar met mn D09, dat is dus beurtje negen, gaat dus al rap richting D/S12, dat is dus de eerste solo... Eerst mogen de generale repetitie voor D11 (dat is de eerste check, om te kijken of ze je wel solo willen laten vliegen.) En dan als het allemaal goed gaat en het rooster mee wil werken is het dan donderdag zover, dan ga ik voor mn eerste solo!

Maar goed, zover is het nog niet. Vorige week heb ik dus 4 dagen achter elkaar om 3 uur naast mn bes gestaan om vervolgens aan te treden op de flightline... Vanmorgen was het ook gewoon weer 3 uur, voordeel is dan wel dat de lucht lekker rustig is, nadeel is dat het gewoon heeeeel vroeg is. Vanmorgen stond het trouwens een straffe wind, die het landen bemoeilijkte, maar goed ik zit hier nu die bericht te typen, dus ze zijn wel goed gegaan! Morgen maar hopen op iets minder wind. Vandaag zijn we langs Chandler airport gegaan voor wat touch and go's, daarna wat airwork in de southwest practise area (stuk luchtruim waar je vanalles kan oefenen) gedaan en daarna doorgegaan naar casa grande voor een touch and go en gevolgd door een full stop. Daarna lekker naar de ''terminal'' van casa grande municipal gelopen voor het hoogtepunt van de dag: een donut, is zeer lekker na een vlucht van anderhalf uur. Daarna mocht mn crewmate de terugvlucht voor zn rekening nemen en nu zit ik weer hier, te wachten tot ik omval en weer ergens richting het avondeten wakker word... Zwaar leven...

De temperaturen hier zij wat aan het afkoelen, als ik smorgens om 6 uur in de kist het laatste weerbericht uit de radio trek is het meestal zo'n 25 tot 30 graden, smiddags is het dan even wat warmer om vervolgens later in de middag weer lekker af te koelen richting heerlijk gin tonic weer op je persoonlijke patio op een hoog, nja zonder de gin dan, maar tonic is prima (in de walmart kan je kiezen tussen een stuk of 8 merken...) .

Zaterdag stond de bioscoop op het programma en we hadden toen ook met een groep gepland om daar in de buurt te gaan eten bij de cheesecake factory, klinkt niet lekker, maar is best goed te doen. Maar goed die factory zat bomvol, toen wou de ene helft van de groep uitwijken naar de fuddruckers, maar daar had de andere helft, ondergetekende inclus, de vorige dag al gegeten (en daar had ik een 1 lb burger met handen en voeten naar binnen zitten werken waardoor ik vervolgens 2 uur krom van heb zitten lopen.) Dus het zou de applebees worden, maar die zat ook vol. Omdat nu de tijd een beetje begon te dringen hebben we ons zaterdagavond diner maar in de mcdonalds in de walmart gegeten... Maar goed daarna lakeview terrace gekeken in de bios, en die film kan ik mensen wel aanraden, ik geloof dat ie ooit ook wel in nederland in de bios komt, haha.

Nou mijn bedje zit te roepen, dus ik zal gehoor geven....

ciao,

maarten

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Welterusten Maarten,

Aangenaam om jouw verhaal weer te lezen.
Ik vraag me af wat de tijd nu precies is als jouw bericht door komt?
Je bed roept, maar volgens mij is het middag bij jou...

Wij hebben je vader prima naar 51 jaar gebracht. Het was heel gezellig.Natuurlijk heeft Miko naar je advies geluisterd!!!
Maartie, laat gaan , laat gaan....
You only live twice

Anoniem zei

Heyy lief!
Nouu spannend hoor dalijk die solo!
Mama heeft vandaag hotel geboekt voor ons...avec free cocktail uurtje haha!! Altijd aangenaam! Je kunt daar ook altijd een keertje crashen dus komt helemaal goed!

Ik heb er zin!! Nog een weekkie en dan zijn we er al weer lekker..

Nou Maarten slaap lekker, ik ga nog een wijntje doen!
kusssie van je zussie

Anoniem zei

Hoi Maarten,
Heb je ook een tonicje gedronken op de verjaardag van je vader??? We zullen het over een weekje nog maar eens goed overdoen. Tot die ijd zou ik zeggen, vlieg ze.
Groetjes en droom maar lekker van je solo...

Anoniem zei

Ha Maarten,

Easy going, dus! Je eerste solo zit erop? Dat lijkt me echt spannend.

Hou je haaks en laat niet te veel fast food in je leven komen. Die onderkinnen krijg je er nooit meer vanaf.

Hartelijke groeten,

Jeannine